Peč Tromeja

Na vrhu spomenik prijateljstva med narodi, ograda s konji in razgledi.

Peč oziroma tudi Tromeja se nahaja na stičišču treh narodov in kar štirih jezikov, slovenskega, furlanskega, italijanskega in nemškega. Zaradi tega je bila uvrščena v mednarodno verigo spomenikov posvečenih miru. Pobudnik verige je vzhodni duhovni mojster Šri Činmoj, ki pravi, da so gore simbol miru, spokojnosti in globine ... Na poti bomo šli mimo nekaj klopic in učnih tabel, na vrhu pa nas bo pričakal spomenik prijateljstva med narodi, ograda s konji in razgled na Ziljsko dolino s širokim Dobračem.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, za katero potrebujemo običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren za otroke stare od 3 do 4 leta.

Višina in čas

Višina: 1508 m

Višina izhodišča: 1220 m

Višinska razlika: 288 m

Časi: Izhodišče - Peč-Tromeja 1 ura.

Kako do izhodišča?

Peljemo se mimo Kranjske gore do Rateč. V Rateče zavijemo na drugem izvozu pred Petrolovo bencinsko črpalko. Zapeljemo se mimo gostilne Mojmir do gostilne Šurc in pred njo zavijemo levo na ožjo cesto. Nanjo nas opozarjajo smerokaz za Tromejo. Te ceste se držimo približno 3.6 kilometra, ko postanemo pozorni na pohodniške smerokaze za Tromejo po krajši in daljši poti. Parkiramo ob cesti nekaj 10 metrov naprej od smerokazov.

Foto: Miro Kregar

Vzpon:

Iz mesta, kjer smo parkirali se po makadamski cesti vrnemo do smerokazov za Tromejo in zavijemo v gozd po krajši pešpoti. Pot je široka, dobro nadelana in označena. Vodi nas zmerno strmo, skozi pretežno iglasti gozd, le občasno se vzpenjamo nekoliko hitreje. Višje hodimo ob meji z Italijo, ki poteka po strmem travnatem pobočju. Večkrat ga prečkamo ali se vedno znova v okljukih vračamo do njega. Poti sledimo vse do vrha, ki ga dosežemo po približno 1 uri zmerne hoje.

Spust:

Vračamo se po isti poti ali krožno po makadamski cesti. Če se odločimo za krožni povratek  nas makadamska cesta sprva vodi ob smučišču, nato pa kmalu zavije bolj desno v gozd. Tej cesti sledimo vse do izhodišča, ki ga dosežemo po približno 1 uri zmerne hoje.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.