Kobilja glava

Vrh Kobilje glave je izjemen razglednik, s katerega se ob jasnem vremenu vidi vse do Jadranskega morja.

Kobilja glava je del razgibanega, pa vendar precej enotnega slemena nad Tolminom. V naravi predstavlja mejo med Severno Primorsko in Gorenjsko. Je eden izmed pomembnejših stranskih vrhov na južnem delu Spodnjih Bohinjskih gora in zato izreden razglednik prav na slednje. Le razgledi s Porezna se lahko merijo s temi s Kobilje glave.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, kjer potrebujemo običajno pohodniško opremo. Izlet na Kobiljo glavo je primeren za otroke stare od 4 do 5 let. Do izhodišča pri planini Stador nas pripelje imenitna gorska cesta, ki nam prihrani kar nekaj hoje in je glavni razlog, da se na Kobiljo glavo lahko odpravimo tudi z mlajšimi otroci. Na razglednih travnatih pobočjih nas bodo obletavali številni pisani metulji, krasijo pa jih tropi radovednih ovac.

Višina in čas

Višina: 1475 m

Višina izhodišča: 1050 m

Višinska razlika: 425 m

Časi: Izhodišče - Kobilja glava: 1 ura 15 minut.

Kako do izhodišča?

Med Mostom na Soči in Tolminom opazimo oznake za vas Poljubinj, ki nas usmerijo na stransko cesto, po kateri kmalu pridemo v omenjeno vas. Z vožnjo nadaljujemo po vzpenjajoči cesti, ki nas nekoliko višje pripelje v vas Ljubinj, kjer nadaljujemo levo v smeri koče na planini Razor in planine Stador. Naprej se vzpenjamo po ozki, strmi in asfaltirani cesti, ki nas čez čas pripelje do parkirišča pod kočo na planini Stador.

Vzpon:

Smerokazi nas pred kočo na planini Stador usmerijo levo med ograjo. Hitro se priključimo makadamski cesti. Držimo se je do njenega konca, kjer sledimo markacijam, ki nas usmerijo na ozko pešpot. Po kratki hoji skozi gozd prečkamo travnato in razgledno sleme in ponovno zavijemo v gozd. Sledi nekoliko strmejši vzpon po delno poraščenem grebenu Šprince. Višje nas pot vodi mimo velikega možica. Tu se pot precej položi. Nato gremo skozi dva gozdička, ki sta ločena s travnatim pobočjem.

Nad drugim gozdičkom gremo mimo pastirske koče. Sedaj nas pot vodi neposredno v široka pašna travnata pobočja, a vzpon ni prestrm. Razgledna pešpot je občasno precej poraščena z gosto travo, a je orientacija lahka, saj imamo nad sabo ves čas visok križ, ki označuje vrh Kobilje glave. Ko se povzpnemo na sleme, se slabo nadelana pot obrne desno. V nekaj minutah dosežemo razgleden vrh.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.