Poldanovec

Po zahtevnosti je izlet primeren tudi za najmlajše otroke, ki so komaj shodili.

Poldanovec je razgledni vrh visoko nad Gorenjo Trebušo na robu prepadnih Govc. Večino časa hodimo po široki, udobni in lepo vzdrževani gozdni cesti, ki se ves čas počasi vzpenja ali spušča. Speljana je okoli globoke Mojske drage, kjer se lepo vidi temperaturni obrat. Glede na odročnost Poldanovca si lahko celo privoščimo luksuz in se z avtom zapeljemo povsem do vznožja vršnega pobočja, od koder imamo do cilja samo še slabih 30 minut hoje. Na srečo je na začetku poti rampa, ki nam prežene skomine po prelahki osvojitvi izjemnega vrha.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, kjer potrebujemo običajno pohodniško opremo. Velik del izleta poteka po široki in udobni gozdni makadamski cesti. Po zahtevnosti je primerna tudi za najmlajše otroke, ki so komaj shodili. Zaradi dolžine poti je izlet primeren za otroke stare od 3 do 4 leta. Njim in mlajšim pri nezahtevnem, a nekoliko bolj strmem vršnem vzponu po potrebi pomagamo z nošenjem.

Višina in čas

Višina: 1299 m

Višina izhodišča: 1060 m

Višinska razlika: 239 m

Časi: Izhodišče – Poldanovec: 1 ura  in 30 minut.

Kako do izhodišča?

Preko Nove Gorice in Solkana se vozimo proti Tolminu in Bovcu. Na križišču, kjer se nahaja Solkanski most nas prometne oznake usmerijo desno proti Lokvam in Čepovanu. Preko Trnova se zapeljemo v Lokve, kjer sledimo oznakam za Dom na Lazni in za vas Lazno. Po krajšem vzponu smo pozorni na križišče z gozdno makadamsko cesto in smerokazom za Poldanovec, kjer tudi parkiramo.

Vzpon:

S hojo pričnemo po široki in lepo vzdrževani gozdni makadamski cesti. Po morda 30 minutah hoje se pot položi in kmalu prične počasi spuščati. Pripelje nas do razpotja z že obledelo tablo, kjer je narisana krožna pot na Poldanovec. Zavijemo levo na nekoliko krajšo smer. Cesta se počasi spušča in ko se nižje obrne ostro desno, se položi. Sedaj smo pozorni na oznake na drevesu, ki nas usmerijo levo na gozdno pešpot. Po kratkem in nekoliko bolj strmem vzponu pridemo na rob prepadnih Govc nad Gorenjo Trebušo.

Ozka pot se obrne desno in nekaj časa sledi precej položnemu, vendar prepadnemu robu. Pripelje nas pod vršno pobočje Poldanovca. Pot se tu prične vzpenjati hitreje. Kmalu pridemo v gosto zaraščen gozd. Ko se višje gozd odpre, imamo do razglednega vrha samo še nekaj minut hoje.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.