Boskovec

Boskovec je najvišji vrh razgibane planote Golte, ki se nahaja na vzhodnem obrobju Kamniško-Savinjskih Alp

Po navadi so najvišji vrhovi glavni magnet pohodnikov in ostalih obiskovalcev naših planin in gora, a za Golte to ne velja. V poletnih mesecih Boskovec precej sameva, saj večina obiskovalcev zavije proti gostinski ponudbi in vrvežu vrh smučišč na zahodnem delu planote. Najlepši del poti na Boskovec nas vodi po Hleviški planini mimo dveh velikih kalov do razglednega prelaza imenovanega Isteje.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, kjer potrebujemo običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren za otroke stare od 3 do 4 leta. Na poti prečkamo zelo lepo Hleviško planino z dvema velikima kaloma. Ta del poti je najlepši in tudi manj obljuden, zato si lahko tu vzamemo več časa za uživanje v lepi naravi in družbi otrok.

Višina in čas

Višina: 1587 m

Višina izhodišča: 1356 m

Višinska razlika: 231 m

Časi: Izhodišče pri Mozirski koči – Boskovec: 1 ura.

Kako do izhodišča?

Avtocesto zapustimo na izvozu Šentrupert, Gornji grad, Mozirje. V Mozirju na drugem krožnem križišču zavijemo proti Šmihelu in Goltem. Čez približno 2 kilometra prispemo do križišča, kjer zavijemo desno proti Goltem (če se na Golte povzpnemo z gondolo, zavijmo tu levo proti gondolski postaji) in se preko Šmihela po ovinkasti cesti povzpnemo do Alpskega vrta. Tu z vožnjo nadaljujemo naravnost po makadamski cesti. Spustimo se do Mozirske koče, ki je približno 200 metrov naprej in parkiramo.

Vzpon:

Od Mozirske koče se povzpnemo po makadamski cesti do prvega razpotja. Tu sledimo smerokazu, ki nas usmeri na široko pešpot, kolovoz proti Isteje – Boskovcu. Gremo mimo lesene cerkvice in se počasi vzpenjamo skozi iglast gozd. Pot nas pripelje do spodnjega dela Hleviške planine in razpotja z več smerokazi, kjer naša pot zavije desno navzgor. Prečimo planino in se povzpnemo do velikega kala ob širokem kolovozu.

Sprva položna pot nas vodi proti severu vrh planine do neizrazitega in razglednega sedla imenovanega Isteje. Oznake nas vodijo v gozd, kjer se po krajši hoji spustimo na gozdno jaso. Od tu se vzpenjamo po širokem, a slabo vzdrževanem kolovozu, vrh katerega ponovno zavijemo na pešpot, ki vodi v gozd. Po nekaj minutah pridemo do razpotja, od koder imamo do Boskovca samo še nekaj minut zložne hoje.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.