Koča na Kopitniku

Vijugasta pot do Koče na Kopitniku nas vodi mimo številnih zaselkov, samotnih domačij ter lepih in manj lepih vikendov. Sem pa tja nas pot preseneti z izvrstnimi razgledi. Prvi je že povsem na začetku pri Domu v Gorah. Pogled na globok usek reke Save v Zasavsko hribovje med Zidanim Mostom in Radečami nas naravnost osupne.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, kjer potrebujte običajno pohodniško opremo. Na poti premagamo manjšo višinsko razliko in tudi vzpon je večinoma zložen. Izlet je predvsem zaradi svoje dolžine primeren za otroke stare od 3 do 4 leta, velik del poti pa bodo zmogli prehoditi tudi mlajši. Če se na poti izognemo nekaj krajšim bližnjicam skozi gozd lahko izlet opravimo z vozičkom za otroke. Pot nas vodi po lokalnih in precej samotnih cestah in kolovozih. Pri Koči na Kopitniku so številna igrala in širok travnik, kjer se lahko otroci igrajo po mili volji.

Višina in čas

Višina: 865 m

Višina izhodišča: 762 m

Časi: Izhodišče – Kopitnik: 1 ura 15 minut.

Kako do izhodišča?

Vozimo se po štajerski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Celje – center. Zapeljemo se skozi mesto in z vožnjo nadaljujemo proti Laškemu in Zidanemu Mostu. Nekaj kilometrov za Laškim na večjem križišču zavijemo proti Hrastniku. Kar nekaj časa se vozimo po vzpenjajoči se cesti, ko zavijemo levo proti vasi Turje. Za vasjo smo pozorni na tablo Kopitnik – Gore desno na asfaltiranem križišču. Ozka in občasno zelo razgledna cesta nas pripelje do Planinskega doma v Gorah, kjer parkiramo.

Vzpon:

S hojo pričnemo po cesti, po kateri smo se pripeljali. Po nekaj 100 metrih hoje nas smerokaz usmeri desno na kolovoz, ki kmalu prečka asfaltirano cesto. Cesto prečkamo še dvakrat, ko ponovno stopimo nanjo. Sedaj se je držimo kar nekaj časa, ko pridemo do manjše transformatorske postaje. Tu zavijemo levo na kolovoz. Ves čas hodimo naravnost. Pripelje nas do križišča, kjer nas pohodniški smerokaz usmeri desno proti Domu na Kopitniku in takoj zatem levo proti Kopitniku. Po dobri minuti hoje stopimo na pešpot, ki vodi naravnost v gozd in nas hitro pripelje do Koče na Kopitniku.

Če želimo uživati v razgledu na severne posavske vrhove, se sprehodimo do vzletišča jadralnih padalcev. Preko travnika in mimo betonskega žara pred kočo sledimo pešpoti v gozd. Po kratkem in strmem vzponu stopimo na makadamsko cesto. Hitro nas pripelje do vzletišča na levi strani ceste, kjer se nahaja tudi nekaj klopi.

Od vzletišča do Kopitnika, ki je sicer glavni cilj pohodnikov prav tako nimamo več daleč. Dosežemo ga po dobrih 10 minutah hoje. Držimo se makadamske ceste, ki se hitro prelevi v gozdni kolovoz. Pozorni smo na planinski smerokaz, ki nas vodi levo na pešpot. Držimo se je do Kopitnika. Zadnji grebenski del poti in prepadni vrh Kopitnika sta varovana z jeklenico. Ta del poti je primeren za otroke, stare vsaj 8 let, oziroma po naši presoji lahko tudi manj.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.