Kum iz vasi Mali Kum

Okoli gore Kum se je napletla prav posebna legenda.

Kum planinci šaljivo imenujemo tudi Zasavski Triglav, a to dejansko ni šala, temveč kar resna trditev. Vrh je viden daleč naokoli in na njemu se zdijo preostali posavski tisočaki kar precej nižji od tistih sto ali dvesto metrov, kolikor jim manjka do Kuma.

Prelepa deklica Neža je živela v Kostanjevici na Krki, ki so jo vsako leto prizadejale poplave divje reke. Goreče je molila proti vodni nadlogi, ko jo je pričel skrivnosti glas vabiti na mogočni Kum. Neznana sila jo je klicala in vlekla na zasavsko goro. Kasneje se ji je pridružil pastir Jošt, ki je bežal pred roparskimi Turki. Med njima je že v domačem kraju tlela iskra nikoli uresničene ljubezni, ki je z njima ugasnila na pobočjih Kuma. Pot nas vodi mimo dveh kapelic, ki ohranjata spomin na mesti, kjer so ju zajeli in usmrtili kruti napadalci. Danes se svetnikoma priporočamo za uresničeno in srečno ljubezen.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, kjer potrebujte običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren za otroke stare od 4 do 5 let, saj se pot občasno nekoliko strmeje vzpenja. Z veliko motivacije bodo velik del poti zmogli tudi mlajši, ki pa jim po potrebi pomagamo z nošenjem. Na cilju nas poleg širokih razgledov čaka planinski dom.

Višina in čas

Višina: 1220 m

Višina izhodišča: 813 m

Višinska razlika: 407 m

Časi: Vas Mali Kum - Kum 1 ura.

Kako do izhodišča?

Vozimo se po regionalni cesti Litija – Trbovlje. Ko se peljemo mimo razcepa za Zagorje, smo pozorni na manjše križišče, kjer zavijemo desno proti Podkumu. Do Podkuma se kar nekaj časa vzpenjamo, nato pa v naselju nadaljujemo levo. Zapeljemo se do nekaj kilometrov oddaljene vasice Mali Kum, kjer se občasno zelo razgledna, pa tudi ozka cesta konča. Parkiramo na ustreznem mestu v vasi.

Vzpon:

Po cesti gremo naprej skozi vas. Pri zadnjih hišah asfaltirana cesta preide v kamnit kolovoz, ki se dokaj strmo vzpenja v gozd. Sledimo mu vse do prvega razpotja, kjer nas pohodniška tabla usmeri levo. Široka in dobro nadelana pešpot nas vodi mimo kapele svete Neže. Za kapelico se pričnemo kar strmo vzpenjati.

Višje se pot za nekaj minut položi. Lepo markirani poti sledimo vse do razpotja, kjer se nahaja več pohodniških smerokazov in kapelica posvečena svetemu Joštu. Tu zavijemo levo. Te sprva povsem položne poti se držimo vse do vrha Kuma.

Povezava do gps sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.