Pasja ravan s Črnega Vrha

Svet okoli Pasje ravni je slikovito opisal Rado Radešček v knjigi Slovenske legende 2: "Prelep svet je tu. Na eni strani neizmerna milina nežnih dolomitskih nagibov, na drugi strani pa divjost globokih grap in grabnov po katerih bučijo hudourniški potoki. In zdi se, kot da bi Stvarnik z nerodno roko podarjal ta svet človeku. Kamor seže pogled, se številne samotne domačije kakor lastovičja gnezda lepijo v strmine, ki jih premagujejo drzno speljani kolovozi in stezice. Prekrasna narava za naključnega popotnika, a krut in neizprosen svet za tamkajšnji živelj."

Pasja ravan je eden izmed tistih vrhov, na katerega nas vleče predvsem njegova zgodba. Stare legende, nekatere tudi že pozabljene, nenavadno ime visoke ravni povezujejo z nadnaravnimi silami, ki so vladale na vrhu. Druge govorijo o roparskih polhograjskih vitezih, pa zopet o ubežnih vojakih, ki so si našli zatočišče pod vrhom.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, kjer potrebujte običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren za otroke stare od 2 do 3 leta. Večino poti hodimo po lokalni cesti, ki je precej neprometna, a zelo razgledna. Če se nam zahoče le razgledov in sprehoda z vozičkom za otroke, izlet prav tako priporočamo. Sprehodimo se do kapelice na razglednem križišču in povzpnemo se tudi do razgledne cerkve svetega Lenarta na griču tik nad naseljem. Zadnji del poti poteka po gozdnem kolovozu, katerega kratek del tik pod vrhom je precej strm. Tu otrokom po potrebi pomagamo z nošenjem.

Višina in čas

Višina: 1020 m

Višina izhodišča: 834 m

Višinska razlika: 186 m

Časi: Črni vrh - Pasja ravan 1 ura.

Kako do izhodišča?

Zapeljemo se do Polhovega Gradca, nato pa nadaljujemo proti Črnemu Vrhu. Ceste se držimo vse do omenjene vasi, kjer parkiramo na parkirišču pod gasilskim domom oziroma pri župnišču. Gasilski dom se nahaja pod bifejem Dom. Pred gasilskimi vrati ne smemo parkirati.

Vzpon:

S parkirišča pod gasilskim domom gremo levo mimo bifeja Dom. Cesta nas sprva vodi skozi gozd, ko pa se približamo prvim gorskim kmetijam se gozd umakne strmim travnikom, cesta pa postane razgledna, zlasti proti Rovtarskemu hribovju zahodno, proti jugu pa proti Krimskemu hribovju, Menišiji ter seveda Polhograjcem.

Ceste se držimo vse do križišča s kapelico, kjer nadaljujemo levo. Po nekaj minutah nas markacije usmerijo desno na gozdni kolovoz. Držimo se ga vse do vrha Pasje ravni. Pot je dobro markirana in na ključnih razpotjih označena z narisanimi smerokazi, ki nas varno pripeljejo na vrh.

Povezava GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.