Slap Kosca iz Višnje Gore

Odkrijte naše največje nahajališče lehnjaka.

Pot Višnja Gora – slap Kosca nas vodi ob potoku skozi ozko in globoko grapo proti pregradi iz lehnjaka. Preko nje se po deževju preliva voda v številnih in slikovitih pramenih. Tako postane naše največje nahajališče lehnjaka prava paša za oči in izletniška poslastica.

Zgodovina in zanimivosti

Izlet je začetni del sicer večurne in izvrstne krožne Poti dveh slapov. Zelo razgibana pot nas vodi preko razglednega Gradišča in Kuclja s katerega se spustimo globoko v tesno grapo potoka Višnjice s kar tremi slapovi.

Zahtevnost in oprema

Otroci: Izlet je primeren za otroke stare 3 do 4 leta. Pot nas vodi skozi ozko grapo potoka Kosca vse do njegovega slikovitega slapa. Ob potoku bodo otroci našli obilico priložnosti za igro. Velik del poti bodo zmogli prehoditi tudi mlajši otroci, vendar jim zlasti na sicer kratkih predelih utrjenih s stopnicami pomagamo z nošenjem. Lahka delno označena pot. V mokrem se pazimo zdrsa. Običajna pohodniška oprema.

Višina in čas

Izhodišče: 366 m

Višina: 526 m

Časi: Izhodišče - slap Kosca 30 minut.

Kako do izhodišča?

Vozimo se po dolenjski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Višnjo Goro. Na prvem križišču gremo levo pod avtocesto. Za njo naša cesta zavije desno. Držimo se je vse do velike župnijske cerkve na križišču. Tu zavijemo desno in se spustimo do naslednjega križišča, kjer nadaljujemo levo po neprednostni cesti. Ceste se držimo vse do naselja Stari trg. Približno 100 m za tablo, ki označuje kraj pridemo do križišča s prometnim ogledalom, tablo za slap Kosca ter planinsko markacijo. Zavijemo levo in čez slabih 100 metrov parkiramo desno ob cesti in potoku Kosca.

Vzpon

S hojo pričnemo po makadamski cesti ob kateri smo parkirali. Držimo se je do električne omarice z narisanim levim smerokazom za Kosco. Stopimo na kolovoz, ki se zložno vzpenja. Sprva nas vodi skozi gozdiček, nato pa ob robu gozda in širokih njivah. Višje pridemo ponovno v gozd in do potoka Kosca, ki ga večkrat prečkamo preko manjših brvi. Kolovoz se v nadaljevanju zoži v pešpot in potok še zadnjič prečkamo. Takoj za potokom je razpotje, levo težja pot in desno lažja pot. Odločimo se za lažjo.

Pot je utrjena z nekaj strmimi stopnicami, nato pa se obrne levo in prične vzpenjati prečno v pobočje. Pripelje nas do visokih in strmih stopnic. Mimo njih se sprehodimo do vznožja prvega slapa nekaj metrov stran. Nato se povzpnemo po stopnicah nad slap do klopi. Mimo nje vodi pot do izvira potoka, ki pa se hitro izgubi v gostem podrastju.

Povezava do GPS sledi:  GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.