Golica s Planine pod Golico

Osvojite Golico – goro narcis.

Golica se nahaja v Zahodnih Karavankah. Ko se vozimo po gorenjski avtocesti proti Jesenicam, s svojo podobo vztrajno vabi naše poglede. Lepota je stvar osebnega okusa in medtem ko nekdo viha nos, drugi od navdušenja ostaja brez sape.

Zanimivosti

Medtem ko se planinci ne moremo upreti goram, se marsikdo ne more upreti samemu sebi. Ali se gora lahko zaljubi sama vase? Poznavalci geomantije pravijo, da so gore živa bitja, le da se utrip njihovega srca meri v tisočletjih in ne v sekundah kot pri nas ljudeh. Kako drugače, če ne skozi jezik simbolov nam narava razodeva svoje skrivnosti in Golica, ki se vsako leto odene v širok plašč gorskih narcis nam ne dopušča nobenega dvoma. Narcisa simbolizira zaljubljenost v lastno podobo in če nas ta lastnost pri ljudeh odbija, nas pri Golici neustavljivo privlači. Slava njene lepote, ki so jo po svetu zanesli Avseniki s svojo znamenito polko Na Golici je upravičena in zagotovo ji godi.

Razgledi so del vsake gore in Golica je tudi z njimi obilno obdarjena. Triglav nam skupaj s sosednjimi vrhovi kaže vzhodno stran. Z Golice se zelo lepo vidi, kako se na nanj vzpenjajo doline Krma, Kot in Vrata. Ostalih vrhov zahodnih Julijcev je preveč, da bi vse naštevali. Greben Zahodnih Karavank je kot na dlani. Na severu nam pogled zapira Kepa, največ pozornosti pa nam s svojo ostro klinasto obliko pritegne Dovška Baba. Tik pred njo je Hruški vrh, ki ga lahko z Golice osvojimo preko sosednjega Kleka in prevala Rožca.

Če smo se na Golico povzpeli mimo Koče na Golici, je pot preko sicer brezpotnega Kleka lahko tudi povratek zelo lepe krožne ture. Proti jugu se širi Savska ravan, ne bomo pa spregledali niti Belščice, Stola in sosednje Vrtače. Ne smemo pozabiti niti širokega razgleda na Avstrijsko Koroško. Golica se nahaja v regiji Gorenjska, Bovška in Koroška, v podregiji Karavanke in še ožje v podregiji Zahodne Karavanke.

Zahtevnost in oprema

Na Golico vodi lahka označena pot. Izlet je primeren za otroke stare 5 let ali več. Če je pot na Golico s Planine pod Golico predolga, se lahko nanjo odpravimo s prevala Suha. S tem si bomo prihranili velik del višinske razlike. Običajna pohodna oprema. Pozimi obvezno uporabimo dereze in cepin.

Višina in čas

Izhodišče: 980 m
Višina: 1835 m
Višinska razlika: 855 m
Časi: Izhodišče – Golica: 2 ure 10 minut, krožen povratek mimo Kleka in preko Jeseniške planine 2 ure 30 minut.

Kako do izhodišča?

Vozimo se po gorenjski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu Jesenice-vzhod, Lipce, ali pa se zapeljemo do izvoza Jesenice-zahod, Hrušica. Ne glede na to, kje smo zapustili avtocesto, z vožnjo nadaljujemo proti centru Jesenic in smo pozorni na veliko prometno tablo, ki nas usmeri proti Planini pod Golico. Po hitro vzpenjajoči se cesti se zapeljemo v omenjeno vas in se držimo glavne ceste. Parkiramo na parkirišču desno ob cesti na koncu naselja, še preden se cesta prelevi v makadam. Lahko se zapeljemo tudi še naprej do Korelnovega rova, kjer parkiramo.

Vzpon

S hojo nadaljujemo naprej po cesti, ob kateri smo parkirali. Hitro se prelevi v makadamsko, držimo pa se je vse do planinske oznake za Golico, ki nas usmeri levo čez potok. Tu se nahaja Korelnov rov ter levo več miz s klopmi. Markacija nas ponovno vodi preko potoka in naprej v gozd. Že po nekaj metrih hoje gremo mimo visokega slapa. Pot se zmerno vzpenja skozi mešan gozd in nas višje pripelje do makadamske ceste, kjer nadaljujemo levo. Že po morda 50 metrih hoje smo pozorni na markacijo, ki nas ponovno usmeri v gozd.

Zmerno se vzpenjamo skozi sedaj pretežno iglast gozd in kmalu ponovno pridemo do makadamske ceste. Prečkamo jo in stopimo na pešpot, ki nas pripelje do spodnje postaje tovorne žičnice Koče na Golici. Tu se nahaja razpotje, levo gre zahtevna zimska pot in desno lahka pot do Koče na Golici. Zavijemo na lahko pot in se pričnemo vzpenjati po slabem gozdarskem kolovozu. Držimo se ga vse do konca, kjer se prelevi v pešpot.

Sprva se vzpenjamo skozi gozd, teren pa postaja višje na posameznih mestih vse bolj razgleden. Kmalu pridemo do roba gozdne meje. Pot se položi in preči travnato pobočje. Vodi nas mimo razpotja za Belščico, Stol, Marklnovo planino in Pusti rovt. Sledi še kratek vzpon skozi zaplato gozda in že smo pri Koči na Golici.

Gremo preko dvorišča koče in mimo tovorne žičnice. Pot se prične vzpenjati v obsežna travnata in zlasti proti zahodnim Julijcem razgledna pobočja. Za tovorno žičnico pridemo do razpotja, kjer se držimo leve lažje smeri, ki se v pobočje vzpenja manj neposredno kot desna smer. Pešpot se v dolgih okljukih prečno vzpenja v vedno bolj razgledna travnata pobočja, pripelje pa nas na manj izrazito sedlo vrh grebena med Golico in Krvavko. Tu nadaljujemo levo. Večinoma zložno vzpenjajoče poti se držimo vse do vrha Golice, ki ni več daleč.

Sestop

Na izhodišče se vrnemo po isti poti.

GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.