Soteska Pekel od gostišča Pekel

Priljubljen izlet na robu Ljubljanskega barja, kjer je treba tudi poplezati.

Soteska Pekel se nahaja na obrobju Ljubljanskega barja. V odmaknjena in redko naseljena pobočja Menišije jo je urezal deroči potok Otavščica. V dolino se prebija preko številnih brzic in slapov in vseh je nemogoče prešteti. Označenih je le pet večjih in kar štirje od teh so znamenitost, ki je že sama po sebi vredna ogleda.

Zahtevnost in oprema

Izlet po soteski Pekel poteka po zahtevni označeni poti. Skale na poti, strme stopnice in številne brvi so zaradi vlažne soteske večino leta spolzke. Potrebujemo običajno pohodniško opremo.

Višina in čas

Višina: 650 m

Višina izhodišča: 335 m

Višinska razlika: 315 m

Časi: Izhodišče pri gostišču Pekel - vrh soteske: 1 ura 15 minut. Krožen povratek preko Pristave: 1 ura 15 minut.

Kako do izhodišča?

Peljemo se po primorski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Vrhniko in nadaljujemo levo proti centru mesta. Pozorni smo na smerokaz, ki nas na drugem križišču usmeri levo proti Borovnici. V Borovnici na križišču, kjer prednostna cesta zavije levo proti Podpeči (8 km), zapeljemo desno v center naselja. Nato ves čas sledimo tablam za Pekel, ki nas pripeljejo do gostišča Pekel, kjer parkiramo.

Vzpon:

Hojo pričnemo mimo velike table, ki nas pouči o soteski Pekel. Orientacija je lahka, saj pot ves čas sledi potoku Otavščici. Pešpot nas  pripelje do prvega slapa, za katerim se razcepi. Obe smeri nas pripeljeta do drugega slapa. Za njim se povzpnemo po strmih lesenih stopnicah. Del poti med drugim in tretjim slapom je zavarovan s skobami in klini. Strme stopnice, vdelane v tesno špranjo, so tudi nad tretjim slapom. Drugi del teh stopnic je manj strm, a je nad njimi kratek in izpostavljen predel prav tako varovan s klini in skobami.

Tu se nahaja razpotje, kjer pridemo desno v desetih minutah do Hudičevega zoba, medtem ko nas naša pot vodi naravnost proti četrtemu slapu. Kmalu prečkamo potok in se po gozdnatem pobočju povzpnemo do širše pešpoti. Tu nadaljujemo desno. Potok ponovno kmalu prečkamo, tokrat po kovinski brvi.

Prečimo pobočje nad potokom, tik pred četrtim slapom pa gremo preko manjše grape, zavarovane z jeklenicami. Pešpot, prav tako zavarovana z jeklenicami, nas vodi tik ob slapu in nato v pobočje nad njim. Gremo proti visoki steni nad četrtim slapom. Pri steni z jeklenico zavarovana pot zavije levo. Višje ponovno prečkamo potok, ki teče skozi ozko v skalo vrezano strugo, kjer se nahaja tudi nekaj korit.

Pot se okljukasto vzpenja v pobočje nad potokom. Ta predel je slabše nadelan, sledimo pa obledelim markacijam. V nekaj naslednjih minutah pridemo do razpotja, za katerim se hitro spustimo do petega slapa. Nato se vrnemo do zadnjega razpotja, kjer nadaljujemo desno v smeri Pokojišča. Hitro vzpenjajoča pot nas vodi mimo strmih betonskih stopnic in naprej do ostankov male hidroelektrarne.

Spust:

Po kovinski brvi prečkamo strugo potoka. Položna pot sprva sledi strugi potoka, nato pa zavije desno in nas pripelje do razpotja, kjer gremo levo v smeri gostišča Pekel - lažja pot (1.15 ure). Hodimo po gozdni makadamski cesti. V nadaljevanju gremo še mimo treh označenih razpotij, kjer sledimo oznakam za gostišče Pekel. Za tretjim razpotjem se prične pešpot hitreje spuščati, pripelje pa nas do roba travnika, kjer zavijemo levo na kolovoz. Pripelje nas do odmaknjenega zaselka Pristava.

Gremo mimo velikega toplarja, za katerim stopimo levo na asfaltirano cesto. Pot nas vodi med hišami zaselka, na koncu katerega opazimo pri starem propadajočem gospodarskem poslopju (maj, 2018) več planinskih smerokazov. Eden od njih nas usmeri desno na ozek in slab kolovoz. Pot se zmerno spušča, nižje pa smo pozorni na planinski smerokaz, ki nas ponovno usmeri desno na ozko pešpot, po kateri se v nekaj  minutah spustimo do izhodišča.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.