Zajamniki

Planina Zajamniki vas bo navdušila z "ulico" pastirskih stanov.

Planina Zajamniki je znana po številnih pastirskih stanovih, ki so fotogenično nanizani ob pravi planinski "ulici". Marsikateri je danes po namenu predvsem počitniška hišica, a je planina kljub temu ohranila svoj prvobiten videz. Planina je razgledna, poseben čar pa ji dajejo bližnji dvatisočaki, ki se šopirijo na obzorju.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, za katero potrebujemo običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren za otroke stare 2, 3 leta in starejše. Planina Zajamniki jih bo navdušila z "ulico" pastirskih stanov in ob lepem vremenu z razgledi na okoliške vrhove.

Višina in čas

Višina: 1280 m

Višina izhodišča: 1347 m

Višinska razlika: -67 m

Časi: Izhodišče - planina Zajamniki 1 ura 15 minut.

Kako do izhodišča?

Vozimo se po avtocesti Ljubljana – Jesenice. Zapustimo jo na izvozu za Lesce. Zapeljemo se na Bled, kjer smo na semaforiziranem križišču pozorni na table, ki nas desno usmerijo proti Pokljuki. Peljemo se skozi Gorje in mimo Zatrnika do Rudnega polja na Pokljuki.

Vozimo se mimo vojašnice in športnega centra do konca asfaltirane ceste in nato naprej po široki makadamski cesti. Ko se cesta po nekaj 100 metrih vožnje razcepi na dva ožja kraka parkiramo na manjšem parkirišču  tik pred razcepom.

Vzpon:

S hojo pričnemo po levi makadamski cesti. Pot se zložno spušča in nas kmalu iz gozda pripelje do širokih pašnih travnikov. Naše ceste, ki nas vodi preko dolge planine, se držimo vse do križišča makadamskih cest, kjer nadaljujemo desno. Že po nekaj 10 metrih hoje pridemo do naslednjega križišča makadamskih cest s številnimi smerokazi.

Pozorni smo na tistega, ki nas usmeri levo proti Zajamnikom. Te ceste se držimo preko planine Praprotnice vse do razcepa za planino Zajamniki, na katero nas opozorijo table ob cesti. Tu zavijemo desno in že po nekaj metrih se nam odpre pogled na številne pastirske stanove.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.