Janina

Na Janini je razgledni stolp, iz katerega se nam odpre razgled zlasti na Sotelsko gričevje, južna pobočja Boča in Donačko goro. Del poti se sprehajamo po velikem parku med zdraviliškimi stavbami, urejenimi v klasicističnem slogu. Tu si zlahka predstavljamo vzdušje sredi 19. stoletja, ko je začela v tedaj mondeno zdravilišče zahajati avstro-ogrska elita. Eden izmed ciljev izleta je drugi izvir slatine na robu zdraviliškega kompleksa, kjer si lahko v miru natočimo zdravilno vodo.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, za katero potrebujemo običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren za otroke, stare od 2 do 3 leta. Velik del poti poteka skozi zdraviliški kompleks Rogaške Slatine, zato je pot primerna tudi za otroke mlajše od 2 let. Med položnim vzponom na Janino in tudi krožnim spustom jim po potrebi pomagamo z nošenjem.

Višina in čas

Višina: 348 m

Višina izhodišča: 245 m

Višinska razlika: 103 m

Časi: Izhodišče – razgledni stolp na Janini: 30 minut. Krožen povratek preko Rogaške Slatine: 45 minut.

Kako do izhodišča?

Štajersko avtocesto zapustimo na izvozu za Dramlje. Zapeljemo se do naselja Šentjur, kjer sledimo oznakam za Rogaško Slatino. V naselju na krožnem križišču sledimo oznakam za Zdravilišče Rogaška Slatina. Hitro pridemo do naslednjega krožnega križišča ob Zdraviliškem trgu. Nadaljujemo desno. Cesta nas vodi tik za hoteli zdravilišča.

Peljemo se mimo Grand hotela Donat in nato desno do uvoza v podzemno garažno hišo. Takoj za njo zavijemo desno. Zapeljemo se do velikega parkirišča smučišča Janina, kjer parkiramo.

Vzpon:

S parkirišča smučišča Janina gremo nazaj po makadamski cesti, po kateri smo se pripeljali. Zavijemo levo na pešpot takoj za smučiščem. Sprva se kratko vzpnemo, nato pa spustimo do izvira mineralne vode. Vrnemo se na našo pot, ki se zložno vzpenja skozi gozd Janine. Pot je široka, opremljena s številnimi klopcami in daje občutek sprehoda po velikem parku. Pripelje nas nad smučišče, kjer se nahaja visok razgledni stolp.

S hojo nadaljujemo naprej mimo razglednega stolpa. Spustimo se do osrednjega Zdraviliškega trga, kjer se poljubno sprehodimo po parku. Nato gremo do hotela Slatina, kjer zavijemo desno proti drugemu izviru mineralne vode.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.