Sveti Ožbolt nad Škofjo Loko

Cerkev svetega Ožbolta se nahaja na enem izmed številnih razglednih polhograjskih grebenov.

Nekoč je bila tu božja pot, vendar je danes težko ugotoviti, ali so k njej romali zaradi božje slave, ali zaradi razgledov, ki se tu odprejo. Da gre za poseben kraj, so vedeli že naši poganski predniki, saj so na tem mestu tudi oni častili naravne sile in njene lepote. Od cerkve se proti severu odprejo razgledi na zahodne Karavanke, Posavsko ravan in bližnje škofjeloške vrhove. Proti jugu bomo mimo Polhograjske grmade in visokega Tošča opazili Ljubljansko barje in nad njim Krimsko hribovje in Menišijo.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, kjer potrebujemo običajno pohodniško opremo. Izlet k svetemu Ožboltu je primeren za otroke stare 3 do 4 leta. Pot je večinoma zložna, velik del pa nas vodi po makadamskih in gozdnih cestah. Le vzpon od kmetije pod cerkvijo je precej strm, a tudi zelo kratek. Otrokom zaradi dolžine poti in posameznih hitreje vzpenjajočih se delov po potrebi pomagamo z nošenjem. Do cerkve se lahko zapeljemo tudi z avtomobilom.

Višina in čas

Višina: 859 m

Višina izhodišča: 610 m

Višinska razlika: 249 m

Časi: Izhodišče - sveti Ožbolt 1 ura.

Kako do izhodišča?

Skozi Škofjo Loko se zapeljemo proti Puštalu. Peljemo se čez most in kmalu za njim vidimo odcep s kažipotom z napisom Hrastnica. Zavijemo desno v to smer in se kar nekaj časa peljemo po asfaltirani cesti ob potoku Hrastnica.

Sprva skozi Puštal, nato pa po s hišami posejani dolini, dokler na svoji desni ne vidimo odcepa asfaltirane ceste, ki se nekoliko bolj strmo vzpne proti Sv. Andreju. Po ožji asfaltirani cesti, ki se zmerno vzpenja, po približno dveh kilometrih vožnje pridemo do Sv. Andreja. Parkiramo v naselju ali pa se zapeljemo do istoimenske cerkve in parkiramo pred njo.

Vzpon:

S hojo pričnemo po makadamski cesti, ki vodi mimo cerkve svetega Andreja. Držimo se je do prvega razpotja, kjer zavijemo na ožjo gozdno cesto. Višje gremo mimo samotne kmetije in nato preko travnatega pobočja naprej v gozd.

Pešpot nas pripelje do kolovoza nad robom gozda. Preko razglednih travnikov se povzpnemo do domačije pod cerkvijo. Pot nas vodi skozi star sadovnjak in preko dvorišča kmetije do visoke lipe. Od tu imamo le še kratek, a precej strm vzpon do cerkvice na razglednem grebenu.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.