Muljava

Hodimo po delu poti, ki jo je Josip Jurčič vsakodnevno prehodil, ko se je šolal v Višnji Gori.

Muljava je vasica na prehodu Dolenjskega podolja v Suho krajino. Znana je kot rojstni kraj Josipa Jurčiča katerega domačija, danes etnografski muzej, je naš cilj. Že takoj na začetku poti, nad smučiščem Polževo, pritegne naš pogled samotna cerkvica svetega Duha. Nekaj minut naprej gremo mimo brezovega gaja na senožetnem vrhu Poljance. Svetla drevesa na mehko zaobljenem travniku vabijo medse in zlasti med povratkom, ko smo že utrujeni od hoje, se jim zelo težko upremo.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, kjer potrebujte običajno pohodniško opremo. Izlet je predvsem zaradi dolžine poti primeren za otroke stare od 4 do 5 let. Hodimo po delu poti, ki jo je Josip Jurčič vsakodnevno prehodil, medtem ko se je šolal v Višnji Gori. Zato je njeno lepo dopolnilo že opisana pot od Višnje Gore do Polževega. Izlet do Muljave je preplet stare zgodovine in pisateljeve domišljije, ki je s svojimi deli tem krajem podaril večno življenje. Zgodbe lepo dopolnjuje narava, ki vsake toliko časa preseneti z izvrstnimi razgledi predvsem na široke gozdove Suhe krajine in na nepozaben brezov gaj – mojstrsko sožitje domišljije človeka in narave blizu cerkvice svetega Duha.

Višina in čas

Višina: 330 m

Višina izhodišča: 592 m

Višinska razlika: 262 m

Časi: Polževo – Muljava: 1 ura 30 minut.

Kako do izhodišča?

Vozimo se po dolenjski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Višnjo goro. Pozorni smo na prometno tablo na začetku naselja, ki nas vodi proti Polževemu. Cesta se prične hitro vzpenjati, ves čas pa sledimo tablam za Polževo, ki nas pripeljejo do hotela pod majhnim smučiščem. Parkiramo v bližini hotela.

Vzpon:

Mimo hotela se povzpnemo na vrh smučišča, kjer sledimo pohodniškemu smerokazu za Muljavo. Hitro stopimo na kolovoz, ki se počasi spušča. Držimo se ga vse do razpotja pri vodni postaji, kjer sledimo smerokazu Jurčičeve poti. Te poti se držimo vse do križišča, kjer zavijemo v vas Male Vrhe. V vasi stopimo na označen kolovoz, ki nas pripelje do ozke lokalne ceste. Držimo se je vse do njenega konca, kjer prečkamo dvorišče samotne domačije in se po kolovozu spustimo v gozd.

Pot nas vodi mimo skromnih ostankov gradu Roje in še naprej skozi gozd do samotne hiše. Obidemo jo v levem ovinku in se spustimo do ceste, kjer se držimo naravnost. Cesta nas vodi mimo cerkve Janeza Krstnika in mimo manjšega znamenja do vasi Oslica. Na koncu vasi, na križišču, sledimo smerokazom za Muljavo do katere imamo še 15 minut hoje po lokalni cesti.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.