Slavnik iz Podgorja

Pomahajte z najbolj slavnega primorskega tisočaka.

Slavnik svoje ime nosi upravičeno. Med planinci širom Slovenije je zagotovo eden izmed najbolj priljubljenih primorskih vrhov in po tej plati ga morda prekaša le še znameniti Nanos. Je tisočak in na učni tabli, mimo katere vodi pot, piše, da mu pravijo tudi primorski oziroma istrski Triglav. Najbolj priljubljena je pot Na Slavnik iz Podgorja.

Zgodovina in zanimivosti

Kakorkoli, vsekakor ni najvišji vrh Čičarije, kot bi marsikdo pomislil. Po višini ga prekašata bližnja soseda s precej nenavadnima imenoma, skalnata Medvižica in triglava Glavičorka ter tudi Ostrič oziroma Žabnik, ki je rojstni kraj bajeslovnega Štrpeda. Z njimi ga povezuje približno 6 ur dolga planinska pot, ki nas vodi po odmaknjenih predelih, ki so domovanje volka. Z nekaj sreče bomo njegove stopinje videli v snegu ali blatu, volka samega pa ne, saj se nas precej bolj boji kot mi njega.

Pri Slavniku ne moremo brez omembe njegovih razgledov. Širijo se od Tržaškega zaliva preko Dolomitov in Julijcev vse do Kamniško-Savinjskih Alp, če omenimo le najširši lok. Na njem se nahaja Tumova planinska koča, razgledna plošča in precej mašinerije, ki v obliki stolpa in številnih priveskov služi sodobnim potrebam po komunikaciji.

Zahtevnost in oprema

Izlet je primeren za otroke stare od 4 do 5 let. Na vrhu je planinska koča, kjer se lahko okrepčamo in obilica razglednih, prostranih travnatih pobočjih. Lahka delno označena pot. Običajna pohodniška oprema.

Višina in čas

Izhodišče:  518 m

Višina: 1028 m

Časi: Podgorje - Slavnik po strmi poti: 1 ura 15 minut.

Kako do izhodišča?

Vozimo se po primorski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Kastelec. Na prvem križišču zavijemo levo proti Podgorju. Ceste se držimo do naslednjega križišča, kjer zavijemo levo proti Kozini in Podgorju. V naslednjem križišču gremo naravnost, nato pa se te ceste držimo vse do naslednjega križišča, kjer nas prometni smerokaz usmeri desno proti Podgorju. Ko po nekaj kilometrih vožnje pridemo v Podgorje, smo pozorni na modro tablo, ki označuje parkirišče desno. Tabla se nahaja tik pred ograjenim igriščem.

Vzpon

S parkirišča gremo do ceste, po kateri smo se pripeljali in zavijemo desno. Čez nekaj 10 metrov, pri kapelici, zavijemo levo v vas. Te ceste se držimo vse do dveh planinskih smerokazov za daljšo, položno pot in krajšo strmo pot na Slavnik. Stopimo levo proti strmi poti, naša cesta pa se pri zadnji hiši prelevi v kolovoz in takoj za tem v markirano pešpot.

Pot se srednje strmo vzpenja, je široka, dobro nadelana in markirana. Kar nekaj časa nas vodi skozi gozd. Na nadmorski višini približno 850 metrov se prične drevje mešati z gozdnimi jasami. Pot postaja vedno bolj razgledna, dokler se gozd povsem ne umakne širokim travnatim pobočjem. Kmalu zagledamo vrh s planinsko kočo do katerega nimamo več daleč.

Povezava do GPS sledi:  GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.