Hudournik z Oblakovega vrha

Preverite zanimivo zgodbo, ki stoji za imenom Oblakovega vrha.

Hudournik upravičeno velja za najlepšo razgledno točko Vojskarske planote. Z njega se odpre razgled proti Julijcem in zlasti Spodnjim Bohinjskim gora, na glavne vrhove Cerkljanskega in Škofjeloškega hribovja in tudi proti Trnovskemu gozdu. Pripravili smo opis poti na Hudournik z Oblakovega vrha.

Zgodovina in zanimivosti

Ta predel Slovenije je znan po tako imenovani stari veri, ki jo je razkril Pavel Medvešček. Povest o nastanku Oblakovega vrha, ki jo povzemamo, je del tega starodavnega izročila. V daljni preteklosti je skozi dolino Idrijce zapihal tako močan veter, da je dvigal kamenje, zemljo in drevesa ter jih potem v vrtincu odlagal tudi v dolinah Trebuše. Pogosto je veter dvignil tudi ljudi in živali, če jim ni uspelo pravočasno zbežati. Nekateri so potem popadali na tla in zaživeli novo življenje v neznani deželi med neznanimi ljudmi. Tisti, ki pa so ostali med oblaki so zaživeli drugo življenje.

Prvo je bilo najsrečnejše, saj so ga živeli med domačimi v rojstnem kraju, drugo pa vsiljeno med oblaki, ki so jih nosili križem in kražem po nebu, tako da so v enem dnevu videli od blizu luno, sonce in zvezde, pa drugič zopet morje, prostrane gozdove ali neskončne zasnežene ravnice. Ko pa je nekega dne prišlo do prepira med bogovi groma, vetra in oblakov, so nekateri oblaki brez ukaza nadaljevali svojo nepredvideno pot. Tako je eden zašel tudi v kraje nad Idrijco in v brezvetrju zašel med drevje. Takrat so tisti, ki so bili na njem, skočili na Zemljo in zaživeli tretje življenje. Tistemu slemenu pa se še danes reče Oblakov vrh.

Zahtevnost in oprema

Izlet je primeren za otroke stare od 3 do 4 leta, saj je pot izrazito nezahtevna, le za otroke dokaj dolga. Izlet si lahko zelo skrajšamo tako, da se z avtom zapeljemo mimo zapuščene domačije Medved do označenega razpotja za Hudournik, ki je opisan med vzponom. V tem primeru je pot primerna tudi za otroke stare od 2 do 3 leta ali tudi mlajše, saj imamo od tu do vrha le približno 10 minut hoje. Hudournik se nahaja na visokem robu, kjer moramo paziti na otroke. Le nekaj metrov od vrha se nahaja proti Trnovskemu gozdu razgleden in prostran travnik, kjer imamo dovolj varnega prostora za počitek ali igro. Pot je lahka in označena, primerna z običajno pohodno opremo.

Višina in čas

Izhodišče:  721 m

Višina: 1148 m

Časi: Izhodišče – Hudournik: 1 ura 30 minut.

Kako do izhodišča?

Zapeljemo se v Idrijo, kjer z vožnjo nadaljujemo naprej proti Tolminu. Ko pridemo v Spodnjo Idrijo zavijemo levo proti Spodnji, Srednji in Zgornji Kanomlji ter proti Oblakovemu vrhu. Cesti sledimo vse do prelaza Oblakov vrh. Parkiramo približno 10 metrov naprej od prelaza levo ob cesti.

Vzpon:

Ko pridemo na prelaz Oblakov vrh parkiramo avto nekaj metrov naprej ob cesti. S hojo pričnemo po makadamski cesti, ki zavije levo glede na naš prihod. Te ceste se držimo dolgo časa, slabih 5 kilometrov. Višje nas pripelje na razgledno križišče, ker desno zavije pot za slap Gačnik. Tu nadaljujemo naravnost.

Ko pridemo do opuščene in samotne kmetije Medved bomo levo ob cesti opazili smerokaz za Hudournik. Tu ne zavijemo levo v gozd, temveč se še naprej držimo naše makadamske ceste vse do naslednjega smerokaza za Hudournik. Tu zavijemo levo na markiran gozdni kolovoz. V zmernem vzponu pridemo mimo večje jase pod travnat in razgleden vrh, po katerem se vzpnemo do slabe klopi. Desno za njo se v nekaj korakih spustimo do razglednega roba Hudournika, kjer se nahajata vpisna skrinjica in žig.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.