Orožnova koča

Obiščite prvo kočo slovenskega planinskega društva.

Orožnova koča je prva koča slovenskega planinskega društva. Planinci jo v veliki meri obiščemo na poti na Črno prst, a je vredna tudi samostojnega obiska. Pri koči se odpre razgled na Triglav in venec gora okoli njega. Je tudi najlažje izhodišče za brezpotje do planine za Liscem, pod katero se nahaja. Tu bodo, poleg planincev, ki se želijo izogniti množičnemu romanju na Črno prst, prišli na svoj račun tudi botaniki in ljubitelji gorskega rastja.

Zgodovina in zanimivosti

Marca 1894 so pričeli s posekom lesa za njeno gradnjo. Ker v okolici ni bilo primernega, so ga dobili šele uro daleč v največjih strminah. S sanmi so ga prepeljali na gradbišče.

Junija se je na svetu, ki ga je odstopila bistriška in saviška srenja, pričela prava gradnja. S pomočjo razstreliva in ročnega dela so uredili temelje. Kljub muhastemu vremenu je prizadevnim delavcem uspelo spraviti kočo pod streho v prvih dneh julija. Koča je bila odprta 15. 7. 1894. Dan pred njenim odprtjem se je Bohinj odel v praznično podobo. Pred Bohinjsko Bistrico je bil na slavoloku napis: "Odpira prva koča se planinska, raduje vsa dolina se Bohinjska!"

Koča je doživljala tudi težje čase. Prvič je bila redno oskrbovana leta 1902, leto 1921 je dočakala izropana in razbita ter konec leta 1944, v nepojasnjenih okoliščinah, pogorela. Danes na temeljih stoji kopija prve koče, s čimer se je izpolnila obljuba nikoli začete povojne obnove.

Zahtevnost in oprema

Izlet je primeren za otroke stare od 3 do 4 leta. Pobočja po Črno prstjo in Liscem so znana po bogatem gorskem rastju. Izlet lahko izkoristimo za njegovo spoznavanje, saj se pri koči prične botanična pot Za Liscem.

Pot je lahka in označena pot. Hodimo večinoma skozi dokaj vlažen gozd po poti posuti, s številnimi skalami in kamni, na katere planinci z gojzarji nanašamo zemljo. Zato je pot spolzka in zlasti med povratkom se pazimo zdrsa. Dovolj bo običajna pohodniška oprema.

Višina in čas

Izhodišče: 1174 m

Višina: 1346 m

Časi: Izhodišče - Orožnova koča: 30 minut.

Kako do izhodišča?

Zapeljemo se v Bohinjsko Bistrico ter sledimo tablam za Soriško planino. Peljemo se mimo vasi Nemški rovt. Potem, ko se za Nemškim rovtov že kar precej povzpnemo, na prvem razcepu zavijemo desno na gozdno makadamsko cesto. Nanjo nas opozori smerokaz za Črno prst in Orožnovo kočo. Po daljši vožnji pridemo do prvega razpotja makadamskih cest, kjer nas smerokaz usmeri desno proti Vrhu Bače in Orožnovi koči. Na naslednjem razpotju gre cesta naravnost za Vrh Bače, desno pa za Orožnovo kočo. V nadaljevanju prečkamo eno izmed prog smučišča Kobla, vozimo pa se še naprej do oznak za Črno prst in Orožnovo koče (skozi Snežno konto ali Drčo). Parkiramo na ustreznem mestu ob gozdni cesti.

Vzpon

Na pešpot, levo v gozd skozi Snežno konto, nas usmeri planinski smerokaz, v bližini katerega smo parkirali. Pot je dobro nadelana, markirana in se zmerno vzpenja. Višje se pot občasno položi. Kmalu za tem pridemo do razpotja za Žlan-Polje, Bohinjsko Bistrico in Ravne po Drči. Tu s hojo nadaljujemo levo. Nekaj minut za razpotjem se povzpnemo do koče.

Povezava do GPS sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.