Golobinjek

Nezahtevna pot na Golobinjek z razgledom po dolenjskih gričih.

Golobinjek je razpršena vas na pobočjih istoimenskega široko zaobljenega in prostranega griča, na katerem se nahaja cerkvica svete Uršule. Domačij je manj, zato pa so razgledna pobočja toliko bolj posuta s številnimi zidanicami, okoli katerih se širijo vinogradi in sadovnjaki.

Zahtevnost in oprema

Lahka označena pot na Golobinjek je primerna za otroke stare 3 leta ali več. Velik del poti bodo zmogli tudi otroci, starejši od 2 let. Vrh je široko zaobljen in za cerkvijo je dovolj prostora za brezskrbno otroško igro in tekanje. Pot je primerna za vse letne čase, potrebujemo običajno pohodno opremo.

Višina in čas

Izhodišče: 233 m

Višina: 461 m

Skupna višinska razlika: 228 m

Časi: Izhodišče - cerkev svete Uršule na Golobinjeku: 45 minut.

Kako do izhodišča?

Zapeljemo se po dolenjski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Mirno Peč, kjer se zapeljemo v omenjeni kraj. Parkiramo pred veliko cerkvijo svetega Kancijana v središču Mirne Peči.

Vzpon:

Gremo levo mimo velike stare stanovanjske stavbe poleg cerkve in nadaljujemo v smeri Gorenjega Podboršta. Po nekaj sto metrih hoje prečkamo reko Temenico pri ostankih nekdanjega mirnopeškega perišča Na ulcah. Te ceste se držimo vse do njenega konca višje v vasi, kjer pri starem lesenem kmečkem gospodarskem poslopju zavijemo levo. Na koncu kozolca so stopnice iz avtomobilskih gum. Povzpnemo se po njih in nadaljujemo naravnost v gozd. Takoj za robom gozda zavijemo levo na ožjo pot.

Sledimo precej obledelim markacijam. Pot nas pripelje na rob gozda, kjer nadaljujemo desno v pobočje, a že čez nekaj metrov zavijemo na kolovoz. V ovinku nas pripelje do samotne domačije. Za njo zavijemo desno na cesto. Držimo se je vse do cerkve svete Uršule vrh Golobinjeka.

Spust:

Vrnemo se po isti poti.

Razgledi se odpirajo predvsem proti dolgim Gorjancem na jugu. Proti zahodu najprej opazimo Mirno goro, kjer je po starih pripovedovanjih nekoč namesto Turkov razgrajal zmaj, proti vzhodu na drugi strani Mirnopeške doline pa našo pozornost pritegnejo gričevnata pobočja prav tako posuta s številnimi zidanicami.

Na Golobinjek se odpravimo iz Mirne Peči. Kraj zaznamuje po krivici precej prezrta reka Temenica, saj je svoje prvotno ime Nirna Peč dobil iz staroslovanske besede nyrati, kar pomeni prihajati iz zemlje. Peč pa se nanaša na pečino v bližnjem Zijalu, slikovitem obrhu, močnem kraškem izviru, enem lepših pri nas, kjer Temenica drugič priteče na dan. Mirnopeška dolina je bila včasih precej pomembnejša. Večina prometa, pa tudi turških vpadov na tedanjo Kranjsko, je potekalo po tej dolini. Danes promet in spremljajoči hrup tečeta po bližnji avtocesti, v dolino in na griče okoli nje pa se je naselil mir.

Povezava do gps sledi: GPS sled

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.